Curățenia bate jegul

Cine a fost primul, jegul sau curățenia? Adică întâi a fost curat și am făcut noi jeg sau am fost jegoși și am început să ne spălăm. Și care ne-a plăcut mai mult? Spre exemplu în scara unde locuiesc liftul arată ca o cocină de porci. Asta bineînțeles că arată cât de nespălați sunt țăranii proști de pe scară. Dar să nu divagăm. Președintele invocă scuze pentru ignoranța și prostia crasă pe care o emană prin faptul că oamenii nu ar întreține un lift curat. Bine zic eu, dar ai încercat?

Experiența de până acum mi-a arătat că omul se comportă mai civilizat dacă îi oferi un mediu pe măsură. Ați văzut pe cineva aruncând ambalajul de la înghețată pe jos în mall (pe când la mine în lift e aproape zilnic vara) sau scriind cu markerul pe oglinda din cabina de probă “Rapidu suge pula”? Stadionul național e un alt exemplu de trezire a rușinii. Sper să rămână așa. Cred că avem o mare dorință de a ne civiliza, dar avem foarte puține lucruri care ne motivează în jurul nostru.

Există și exemple de jegoși care ar dormi în propriul rahat chiar dacă au marmură în baie. Dar nu despre ei e vorba.

Avem șanse?

2 gânduri despre “Curățenia bate jegul

  1. Adrian

    Mare adevar. Creearea conditiilor de respectare a reguililor duce la respectarea lor de majoritatea oamenilor. Exemplul ar putea continua cu circulatia rutiera, comportamentul pe strada, etc. Bravo! imi place ideea

  2. Pingback: Am înfrânt!?! « zoologika

Dă în taste

