Cum să te fac să reciclezi?

Sunt mai bine de doi ani de când am început să reciclez. Am fost de multe ori descurajat de cei care îmi spuneau că oricum firmele de colectare aruncă toate deșeurile în aceeași mașină. Ulterior am aflat, atât chiorându-mă prin fantele pubelelor, cât și pe surse că, deșeurile mai sunt sortate o dată la punctele de colectare din cauza celor care le aruncă la întâmplare de la bun început.

Nu știu dacă ați avut vreodata curiozitatea să priviți în interiorul containerelor de colectare. De multe ori stau goale cu zilele. Tragerea de inimă să ducem cutia de bere la ele e infinit mai mică decât determinarea cu care turnăm lichidul pe gât.

Dacă ne uităm la statistici are reieși că suntem harnici nevoie mare. În 2008 am fi reciclat 33,5% din toate deșeurile reciclabile, adică pe la jumătate din media europeană. Îmi dau seama că cele mai multe provin din mediul industrial, pentru că noi suntem preocupați să le lăsăm pe plaje și prin păduri.

Am ajuns să mi se pară foarte firesc să reciclez. E aproape la fel de automat gestul ca și spălatul pe dinți. Nu îmi dau seama exact dacă o fac pentru că mă simt eu bine sau pentru că îmi doresc să salvez planeta. Cu siguranță nu ca să lipsesc gunoierii de plăcerea de a se murdări în fiecare zi de luni și joi.

Pe tine ce te-ar determina să începi să reciclezi?

Dă în taste

