Taximetristul de Geneva

Vă ziceam deunăzi despre experiența cu taximetristul care aștepta cuminte în spatele biciclistului. Am găsit în sertarul cu amintiri o altă povestioară despre șoferii de taxi, ai lor fiind mai deștepți decât ai noștri.

Mă aflam în Geneva în urmă cu 2 ani. Ies la coada de taxiuri și primul la rînd era un Mercedes S. Ezit să urc dar taximetristul mă invită politicos așa că îmi iau inima în dinți și intru în mașină (eram în delegație, așa că nu îmi făceam griji de bani). Era prima oară când urcam într-un S și sincer eram impresionat. Ca omul strâns la pungă caut atent tariful și descoper că era 3,2 franci ziua și dublu noaptea.

Dar până aici nimic neobișnuit. Ajunși prin centru, în drum spre hotel, dăm de un blocaj în trafic. Șoferul îmi propune să facem un ocol ca să nu rămânem blocați, cu mențiunea că va fi mai lungă distanța dar vom ajunge mai repede. Accept și după ce omul întoarce arunc o privire la aparatul de taxat. Șoferul mă vede și zice: „stați liniștit, vă voi face un discount pentru ocol”. Am crezut că n-am auzit bine, m-am ciupit, dar în zadar. Ajuns la hotel aparatul de taxat arăta cam 50 de franci. Omul a transformat în euro, ceva gen 35 de euro (alte vremuri) și mi-a cerut să achit doar 30 pentru drum.

În România?

 

Dă în taste

