Atitudine

Vorbeam pe undeva că nu contează cum arăți ci mai degrabă ce atitudine ai. Și când spun asta nu mă gândesc la gheecșii din liceu care nu erau în stare să agațe o fată, ci la Poliția română.

Îmi amintesc de o discuție cu un străinez în timpul unei deplasări prin străinezia care îmi zicea dragul de el că a aterizat pe Otopeni și polițiștii nu i s-au părut în niciun fel fioroși. Mai degrabă erau niște băieți de la cine știe ce firmă de pază și rupt gioale care l-au impresionat pe omul în cauză. Vasăzică polițistul tre să aibă o atitudine de om feroce, să te pătrundă cu ochii până în ceafă de să-ți curgă sudorii pe șiră mai ceva ca unui student alergat de mineri pe la Universitate. Eu care credeam că el trebuie să stea la pândă pe la curbe, să se roage de infractori cu frumosul să-i bage în dubă, să își ia palme de la indivizi diverși și câte și mai câte. Atitudine de milogi. Aproape în orice țară vestică am fost, mai că îmi îngheța sângele în vene când vedeam polițiști (exclus Rusia :)). Aproape peste tot au niște posturi de centurioni – polizei, carabinieri, olandezi, nordici etc.. Nimic nu pare să-i poată îndupleca. Și chiar dacă e doar o imagine, funcționează.

Îmi mai amintesc de ceva. În facultate fiind mă jucam de-a PR-ul într-un ONG studențesc. Și într-o zi, privind la Vacanța Mare, pe vremea când mai era ceva de văzut la ei, mă lovește ideea că Garcea este un om lipsit de noroc și de pic de etichetă și că eu voi fi cel care va reabilita imaginea miliției locale. Pun mâna pe receptor, formez fixul de la IGP, cer la comunicare, îmi răspunde o tanti, îi zic țelul meu cu avânt de șoim al patriei la care ea îmi zice entuziastă că Poliția derulează campanii de imagine bla bla bla … și așa s-a tăiat filmul. Ce naiv!!!

Ai noștri cu mapa.

Și acum uitați-vă la ăsta, care e din Green Cove Springs, un oraș metropolă din State cu 7.000 de locuitori. Credeți că ar reacționa la fel ca băieții de mai sus?

2 gânduri despre “Atitudine

Dă în taste

